اودوو چیست (about odoo)؟

درباره ERP رایگان اودوو (odoo)
                  اودوو (odoo) یک نرم افزار مدیریت کسب و کار متن باز و چند منظوره است که عمده نیازهای سازمان‌ها را به صورت یکپارچه برآورده می‌کند. ERP اودوو بسیار مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط است ولی سازمان‌های بزرگ هم به آن علاقه‌مند هستند.
                  علت علاقه سازمان‌های بزرگ زیرساخت و چارچوب بسیار پویا و مدرن اودوو می‌باشد که می‌تواند به عنوان زیرساخت و چارچوب تولید سفارشی ، مورد استفاده این سازمان‌ها قرار گیرد. به طور منطقی چارچوب و معماریی که بیش از ۵۰ برنامه کاربردی و بیش از ۳۰۰۰ ماژول بر روی آن اجرا شده و دارای بیش از ۲ میلیون کاربر برخط می‌باشد، امتحان خود را پس داده و نسبت به چارچوب‌هایی که فقط تولید شده و تجربه پیاده‌سازی سامانه‌های کاربردی زیاد و با کاربر فراوان بر روی آنها وجود ندارد، بسیار قابل اتکاتر بوده و مورد علاقه سازمان‌ها می‌باشد. امروز بسیاری از شرکت‌ها وسازمان‌های بزرگ برای تولید نرم‌افزارهای تخصصی و مورد نیاز خود از این بستر نرم‌افزاری استفاده‌ می‌کنند.
                  ERP اودوو (odoo) سیستمی است که قادر است تمام نیازمندی‌های کسب و کارها شامل سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، خرید، فروش، حسابداری، اطلاعات پرسنلی، حضور و غیاب، مرخصی‌ها، حقوق و دستمزد، تولید، نگهداری و تعمیرات، هزینه‌ها، انبارداری، مدیریت وب سایت و تجارت الکترونیک، ارتباطات داخلی و پیام رسان و ... را به صورت کاملا یکپارچه بر طرف نماید.
                  odoo در دو سال گذشته، سریع ترین رشد در بین نرم‌افزارهای سازمانی در جهان را دارا بوده است.

                  انواع نسخه‌های ERP اودوو (odoo)


                  اودوو (odoo) به عنوان یک سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) دارای سه نسخه مختلف است:
                      ۱. نسخه Community که رایگان بوده و استفاده از آن برای کاربران به صورت رایگان و آزاد مهیا می‌باشد. همچنین چارچوب و زیرساخت اودوو به نام Openobject نیز کاملاً متن باز و آزاد می‌باشد. آخرین نگارش پایدار این نسخه را می‌توانید از سایت آرتادوو (odoo فارسی) دانلود نمائید.

                     ۲. نسخه Enterprise که شامل تمام ماژول‌های تولید شده توسط شرکت اودوو اس ای بوده و بر روی نسخه Community نصب می‌شود. قیمت پایه این نرم افزار تا زمان نگارش این مقاله، به ازای هر کاربر در هر سال حدود ۱۰۰ دلار و حداقل کاربر قابل خرید آن ۵ کاربر می‌باشد. این نسخه بر روی سرورهای خود مشتری نصب و راه‌اندازی می‌شود.

                      ۳. نسخه برخط و SAAS که بر روی فضای ابر اطلاعات (cloud) توسط خود اودوو ارائه شده و قیمت آن به ازای هر ماژول در ماه ۲۰ دلار و به ازای هر کاربر اضافه تر نیز ۲۰ دلار در ماه اضافه میشود.

                  همین حالا میتوانید آخرین نسخه این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود نموده و آزمایش نمایید.

                  علی علیخانی 1396/03/10
                  ورود to leave a comment
                  متن باز یا منبع باز (open source) چیست؟
                  تعریفی از نرم افزارهای متن باز یا منبع باز