داستان اودوو (odoo)

سرگذشت odoo از زبان بنیانگذارش آقای فابیان پینکاارس
در سال ۱۳۸۴ (2005) آقای Fabien Pinckaers شروع به طراحی و تولید محصولی نمود که نام آنرا TinyERP گذاشت. او می‌خواست که دنیای نرم‌افزارهای سازمانی را تغییر دهد. بعد از یک سال تلاش او و تیمش، محصول قابلیت استفاده و عرضه پیدا کرده و طرفدارانی پیدا کرده بود. آقای فابیان در این خصوص می‌گوید: "در این زمان فهمیدم که با محصول Tiny (به معنی کوچک) نمی‌توان دنیا را تغییر داد، به خصوص اگر آمریکا بخشی از این دنیا باشد و مردم حاضر نیستند بابت محصول کوچک میلیون‌ها دلار پول بپردازند، فکر کردم شاید BigERP نام بهتری باشد. بعد از جلسات مختلف با دوستان و همکاران، نام محصول را به OpenERP تغییر دادیم." او و همکارانش با کار سخت و تولید ده‌ها ماژول توانستند جامعه برنامه‌نویسان و شبکه ارتباطی خود را ظرف مدت ۴ سال به شدت گسترش دهند. (در حال حاضر  این جامعه بیش از 5400 عضو فعال دارد) در سال ۱۳۸۹(2010) او بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل داشت که بر روی بستر OpenERP به مشتریان خدمات ارائه می‌کردند. در این زمان آنها محصول قدرتمندی داشتند.




آنها تصمیم گرفتند تا شرکت را از یک سازمان ارائه کننده خدمات به یک شرکت عرضه کننده محصول نرم‌افزاری تبدیل نمایند. لذا با وجود تحمیل هزینه و زیان زیاد، مدل کسب و کار شرکت را تغییر داده و به جای ارائه خدمات به مشتریان، روی جذب شبکه قدرتمند نمایندگی‌ها و شرکای تجاری تمرکز نمودند.
آنها توانستند ظرف مدت چند ماه چندین سرمایه گذار بزرگ اروپایی مانند خاویار نیل بنیانگذار لیاد را با خود همراه نمایند و سرمایه لازم برای ادامه فعالیت را جذب نمایند. بر اساس آمار ارائه شده ظرف کمتر از ۴ سال درآمد خود را به سالانه ۹.۸ میلیون یورو رساندند.

 

 آنها  پس از به هم ریختن بازار ERP دنیا و بهم زدن بازی ارائه دهنده‌های ERP بزرگ دنیا محصولات خود را به سیستم‌های خرید و فروش و انبار و حسابداری محدود نکرده و در سال ۱۳۹۳ (2014) همزمان با ارائه نسخه ۸ محصولات فوق‌العاده‌ای همچون CMS ، eCommerce و موتور هوش‌تجاری را ارائه نمودند. (و بیش از ۳۰۰۰ ماژول دیگر) در حال حاضر نسخه ۱۰ ویرایش آخر پایدار این شرکت می‌باشد.

Odoo ent.pngدر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ نام شرکت و محصول به اودوو (odoo) تغییر یافت و داستانی جدید شروع شد...

Program nameVersionRelease dateSignificant changesSoftware license
Tiny ERP1.0February 2005First releaseGNU GPL
2.0May 2005GNU GPL
3.0September 2005GNU GPL
4.0December 2006GNU GPL
OpenERP5.0April 2009GNU GPL
6.0January 2011First web clientGNU AGPL[28]
6.1February 2012First Ajax web client, discontinued GTK clientGNU AGPL
7.0December 22, 2012Improved web client and usabilityGNU AGPL
Odoo8.0September 18, 2014Revamped Inventory and WMS, Support for CMS: Website builder, e-commerce, point of sale and business intelligenceGNU AGPL
9.0October 1, 2015Revamped Accounting features, Odoo Community split from Odoo Enterprise [29]GNU LGPL v3
10.0October 5, 2016Revamped Manufacturing featuresGNU LGPL v3
11.0Around October 4, 2017 [30]Revamped Studio, Revamped Services Support, Revamped Reporting [31][32]GNU LGPL v3

همین حالا میتوانید آخرین نسخه این نرم افزار را به صورت رایگان دانلود نموده و آزمایش نمایید.

 

داستان اودوو (odoo)
آرتادوو 1396/02/29
ورود to leave a comment
دسته بندی محصولات در اودوو
ساز و کار دسته بندی صحیح کالاها در اودوو و تنظیمات حسابداری