چگونه فرایندهای پیچیده صنایع دارویی در odoo ERP پیاده سازی شد.

نمونه موفق پیاده سازی Odoo  در شرکت داروسازی Alpha+Pharmaceuticals GmbHکشور آلمان


 معرفی مشتری

Alphaبخشی از  مجموعه بزرگ MSA  (MSA Global Holdings Limited) است که مقر آن در انگلستان است.+ Alphaگردش مالی تلفیقی حدود 48 میلیون یورو در سال 2016 داشته است.

 MSA مالکیت و مدیریت + Alphaرا در این خانواده بزرگ کسب و کار صنعت دارو بر عهده دارد و برآورد می شود که فروش آن تا سال 2020 به 80 میلیون یورو افزایش یابد.


نیازمندی‌های مشتری

صنعت دارویی یکی ازصنایع پیچیده بوده و به دلیل سروکار داشتن با سلامت انسان‌ها همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ردیابی محصولات، کنترل تاریخ انقضا و مدیریت نگهداری و توزیع بهینه از حداقل نیازمندی‌های این صنعت می‌باشد. از آنجا که سیستم ERPقبلی دیگر قادر به برآورده کردن نیازهای مشتری نبود، + Alphaتصمیم به پیاده سازی یک سیستم ERPجدید گرفت. به غیر از ویژگیهای کلی یک نرم افزار ERP، راه حل جدید باید می توانست پروسه های پیچیده در صنعت داروسازی، به ویژه در زمینه بسته بندی packaging ) (، دسته بندی batch ) ( و ردیابی مواد اولیه از خرید ، تولید و فروش محصولات را امکان پذیر می ساخت.

 

اقدامات انجام شده و امکانات ارائه شده :

·         تجزیه و تحلیل فرآیندهای کسب و کار

·         مشاوره و برنامه ریزی پروژه

·         طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار

·         طراحی و ایجاد فضای نگهداری داده ها

·         انتقال داده های مربوط به کالا ها و محصولات

·         کنترل کیفیت

·         مدیریت مستندات مربوط به روشها و مجوزها

·         مدیریت بچ ها و طول عمر مواد و محصولات (انقضاء محصولات)

·         مدیریت و کنترل تولید

·         مدیریت و ردیابی بچ ها

·         مدیریت فرایندهای بسته بندی و برچسب گذاری

·         مدیریت و مسیر یابی محل نگهداری بچ ها

·         مدیریت مراحل تایید کیفیت و نگهداری مستندات

·         خرید و فروش

·         برآورده ساختن الزامات صنایع دارویی (GMP)

·         حسابداری

·         مدیریت منابع انسانی

 

راه حل odoo

با استفاده از قابلیت هایOdoo ، سیستم ERPOdooبا همکاری متقابل + Alphaتوسعه داده شد که ویژگی های اختصاصی را برای صنعت داروسازی ارائه می داد. به منظور ارائه بهترین سرویس و در دسترس بودن ، این سیستم در مرکز داده ای در آلمان میزبانی شد.

علاوه بر مدیریت فرآیندهای کنترل کیفیت و مدیریت گردش مستندات، سایر نیازمندی ها مختص صنعت دارو با کیفیت بالا  همچون مدیریت بچ ها و عمر مفید محصولات ، مدیریت انبار ها و فرآیند تولید و بسته بندی پوشش داده شد . پس از آنکه حوزه های خرید، فروش، امور مالی و مدیریت منابع انسانی نیز از طریق سیستم ERPطراحی و پیاده سازی شد، فرآیندهای شرکت به طور کلی در نرم افزار اجرا گردید و در نتیجه زمان پردازش کوتاه تر و بهره وری را بسیار افزایش داد. با استفاده از این اطلاعات کامل، امکان ایجاد ارقام و گزارش های اقتصادی معنی دار نیز به وجود آمد.



شرکت آرتاراد به عنوان ارائه دهنده odoo فارسی و با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای‌ و مسلط به odoo erp و زیرساخت‌های فنی این محصول آمادگی ایجاد تجربه مشابه در صنعت داروسازی ایران را دارد.

چگونه فرایندهای پیچیده صنایع دارویی در odoo ERP پیاده سازی شد.
آرتادوو 1396/06/11
ورود to leave a comment
امنیت در اودوو (security in odoo)
بررسی مکانیزم‌های کنترل دسترسی به اطلاعات در اودوو (odoo security mechanisms)